Telia har jobbet hardt for å finne en løsning med TV 2, men dessverre er det fortsatt stor avstand. Foto: Peyman Farmani.
Fra 1. mars 2025 måtte Telia fjerne TV 2 sine kanaler og strømmetjenester fra Telia Play, da de ikke har klart å komme til enighet med TV 2 om en ny TV-avtale. Vi beklager så mye ulempene dette medfører.
Telia har jobbet hardt for å finne en løsning med TV 2, men dessverre er det fortsatt stor avstand. Avstanden mellom partene skyldes blant annet at TV 2 krever at Telia, og til syvende og sist alle våre kunder, skal dekke en uforholdsmessig stor del av TV 2s kostnader til sportsrettigheter. Det kan ikke vi gå med på.
Se den opprinnelige artikkelen her.
Samtidig anerkjenner vi at TV 2s allmennkringkastingsinnhold er populært blant våre kunder, og vi har derfor tilbudt TV 2 en betydelig økt betaling for dette sammenlignet med forrige avtale, inkludert TV 2 Direkte, TV 2 Nyheter og grunntilbudet i TV 2 Play.
TV 2 ønsker dessverre ikke å gi våre kunder tilgang på dette innholdet uten at alle også betaler for deres to sportskanaler, TV 2 Sport 1 og TV 2 Sport 2. Telia ønsker likevel fortsatt å få på plass en ny avtale med TV 2, og er klare for å starte opp igjen forhandlingene så snart TV 2 er villige til å gjøre det samme.
Telia har i dag et godt partnerskap med alle våre over 30 andre innholdsleverandører, og vi håper å få på plass et godt partnerskap med TV 2 også.
Kompensasjon til alle
Alle med TV og Strømming får automatisk 50 ekstra poeng i valgmenyen å velge innhold for.
Eks. Netflix eller Max til 50 poeng – kan du nå velge inn, uten ekstra kostnad.