Det forhandles om en avtale som sikrer våre kunder valgfrihet med tilgang til det innholdet som de ønsker å se, og det på vilkår som er rimelige for begge parter. Foto: Kabiur Rahman Riyad.
Telia og TV 2 har ikke kommet til enighet om en ny avtale, noe som betyr at TV 2's kanaler og strømmetjenester ikke virker i Telia Play akkurat nå. Du kan fortsatt se innhold fra TV 2, men det krever at du oppretter et eget abonnement på strømmetjenesten TV 2 Play. Som kompensasjon får alle våre TV-kunder automatisk 50 ekstra poeng i valgmenyen å velge annet innhold for.
Vi ønsker å gi kundene våre en best mulig pris på TV- og strømming
Telia understreker at målet er å få på plass en avtale med TV 2 som sikrer våre kunder valgfrihet med tilgang til det innholdet som de ønsker å se, og det på vilkår som er rimelige for begge parter.
Vi holder nabolaget løpende informert om forhandlingene fremover, og du trenger ikke å foreta deg noe på nåværende tidspunkt.
Kompensasjon til alle
Alle med TV og Strømming får automatisk 50 ekstra poeng i valgmenyen å velge innhold for.
Eks. Netflix eller Max til 50 poeng – kan du nå velge inn, uten ekstra kostnad.
Hvis Telia ikke blir enige med TV 2 om en ny avtale vil følgende kanaler og strømmetjenester berøres:
Faste TV-kanaler: TV 2 Direkte, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil og TV 2 Nyheter.
TV-kanaler som kan velges inn: TV 2 Sport 1 og TV 2 Sport 2.
TV-kanaler i tilleggspakker: TV 2 Sport Premium, TV 2 Sport Premium 2, Hits, Stars og SF-kanalen.
Strømmetjenester: TV 2 Play (med og uten reklame) og Nordisk Film+.
Kunder som ønsker det kan fortsatt få tilgang til TV 2, men det krever at du oppretter et eget abonnement på strømmetjenesten TV 2 Play. Videre vil kunder som har tilgang til TV-kanaler i tilleggspakker ikke bli fakturert i aktuell periode.
Målet er å få plass en avtale med TV 2 som sikrer våre kunder valgfrihet med tilgang til det innholdet som de ønsker å se, og det på vilkår som er rimelige for begge parter. Forhandlingene pågår i disse dager, og vi vil holde deg som kunde informert.
Fra det tidspunktet det ikke foreligger en avtale. Dagens avtale utløper 28. februar 2025.
Du som kunde vil i dette tilfellet kompenseres gjennom 50 ekstra TV-poeng som kommer automatisk i valgmenyen.
Kunder som ønsker det kan fortsatt få tilgang til TV 2, men det krever at du oppretter et eget abonnement på strømmetjenesten TV 2 Play.
Merk at TV 2 Play ikke vil være tilgjengelig via Telia Play-appen, så du må bruke TV 2 Play-appen direkte på Telia box.